30Y

•2015. január 21. • Vélemény?

30 év az ember életében, kb. annyi, mint 30 km gyaloglás, egy tv és monitor előtt elpuhult középkorú embernek. Még nem sok, de azért már nem is kevés. Számomra a 30 év egy útelágazás, egy jelző tábla. Azt jelzi, hogy ha úgy érzem változtatnom kell, még éppen időben vagyok, hogy megtegyem, hogy az lehessek, aki lenni akarok. Még fiatal vagyok, még semmi sem késő. Még nem kell beállni a sorba, benn rekedni a komfortzónában, elhinni kultúranya minden szavát. Még nem késő változtatni, ha úgy látom, változtatnom, vagy változnom kell. Szétnyílik előttem az út és még választhatok merre indulok, még van értelme, még nem túl nagy a kockázat, a felelősség, nincs kötöttség, még időben vagyok. Ha rosszul választanék, még mindig újrakezdhetem, de már van annyi tapasztalatom, hogy jól átgondoltan döntsek. Időben vagyok ahhoz, hogy megfogadjam Gandhi szavait, és megpróbáljak én lenni az a változás, amit a világban látni akarok.

Valljuk be, attól még, hogy betöltjük a 18-at, átlépjük a 30-t, elmúlunk 50 évesek, semmi nem változik meg. Másnap ugyanúgy kelünk fel, nem leszünk sem többek, sem kevesebbek. Ezek csak számoktól, annyi idősek vagyunk, amennyire megdolgozunk érte, a változás pedig csak tőlünk függ.

A napokban egy karikatúrát láttam többször is facebookon. Egy pódiumon álló fickó előtt a zsörtölődő tömeg, mindenki változást akar. Mikor viszont az a kérdés, ki akar változni, elnémul mindenki. Pedig a problémáinkat nem tudjuk megoldani ugyanazzal a gondolkodással, amivel előidéztük őket. Ha változást akarunk, nekünk is változnunk kell, és példát mutatni, és előre menni, és nem feladni. Happy 30! 🙂

Alacsony Tátra

•2013. augusztus 21. • 1 hozzászólás

Az idei közös családi kiránduláshoz célpontnak az Alacsony Tátrában való túrázást álmodtam meg. Sajnos időhiány miatt a húgomnak kellett megszerveznie. Az információ áramlás azonban nem volt teljesen az igazi, így egy barlang, vár és vízesés nézős autóból ki és be ugrálós kirándulást hozott össze. Még időben mondtam, hogy nem igazán hasonlít az alap elképzeléshez, így a hosszúnapra nézegetett túrákat is.

DSC_6712

Szóval szombat reggel korán kelés és indulás, mivel jó 7 és fél órányi autózás volt előttünk. Az első napra sok minden nem is jutott. Bekocsikáztunk az Alacsony Tátra Déményfalvi  (Demänovská dolina – Jasná) völgyébe. Két barlangra volt idő, így megnéztük a Déményfalvi-jégbarlangot (Demänovská ľadová jaskyňa), aminek a nagyrésze nem nagy szám, de az a 10 méter, ami tényleg jeges az igazán érdekes. A másik a Déményfalvi-cseppkőbarlang (Demänovská jaskyňa slobody). Ez igazán szép volt végig, pedig nem igazán vonzanak a barlangok, nem vagyok én törp, hogy a föld alá menjek.

DSC_6561 DSC_6564 DSC_6569 DSC_6571 DSC_6574

Innen irány le a városba Liptoszentmiklósra  (Liptovský Mikuláš), megkeresni az öreg Mackót, a Kassáról áttelepült szlovák magyar urat, akinél a szálásunkat töltöttük. Érdekes kis panzió volt, 130 éves tarokk kártyák lapjai bekeretezve a falon, mindenhol régi népi tárgyak… nekem tetszett.

Második napba kissé belenyúltam. Tesómnak volt sok túraterve, de egyik sem tűnt az igazinak, így inkább átnéztem a térképet és kitaláltam egy hőn áhított gerinctúrát, az Alacsony Tátra legmagasabb csúcsai közt. Másztam már hegyeket a Magas Tátrában, Erdélyben, Ausztriában, Szlovéniában, így inkább egy fotózgatós gerinctúra volt tervben, mintsem felfele menet. Ezért felvonóval felvitettük magunkat a Chopok melletti csúcsra, és onnan végig a gerincen, elsőnek fel a Chopokra, majd végig a Gyömbér (Dumbier) csúcsáig, majd vissza Chopok, irány a másik irányba a Derese felé. Sajnos oda nem értünk fel mert az utolsó libegőt el kellett érni lefelé.

Szóval 3 különféle felvonóval sikerült feljutni a hegy tetejére. És igaz a nagy felfele való hegymászás elmaradt, így is volt elég szint a túrában, és a köves talaj is nehezített. A libegő mellett rögtön ott van a Chopak csúcsa, ami olyan mintha egy nagyadag követ a hegy tetején összedobáltak volna, hogy felérjen 2000 felé. Éppen ezért különösebben meg sem hatott, sokkal szebb volt a többi csúcs, a gerincvonulat, és a többi hegy vonulatának képei két oldalt.

DSC_6596 DSC_6598 DSC_6599 DSC_6608 DSC_6618 DSC_6630

Többször is úgy éreztem magam, mintha a Gyűrű szövetségének forgatásán lennénk, nagyon hasonlónak találtam a tájat, mint a Móriába vezető utat, csak ez nem volt havas. Még egy nagyobb csapat holló is jött, lehettek vagy 40-n, mondtam is a többieknek, hogy Dúnföldi Crebainok, és hogy bújjunk el, mert Szarumánnak kémkednem, de valamiért nem vették komolyan… ??? Nem is értem. Rengeteg áfonya volt, feketéből még ettem is, meg nyíltak már a tárnicsok, aztán ezen kívül az élővilág nem volt oda fenn valami nagy szám. Még egy sólymot láttam átrepülni, de messze volt, nem tudom mi lehetett.

DSC_6646 DSC_6648 DSC_6653 DSC_6699 DSC_6672 DSC_6656 DSC_6673 DSC_6690 DSC_6683 

Fotózgatós, pihengetős családi túra lett, eléggé el is húztuk, de nagyon tetszett. Ráadásul Végig ZEMben voltam, nagyon jó érzés volt. Szabadnak éreztem magam és legszívesebben végig kőről, kőre ugráltam volna mint egy zerge.

A Gyömbér, már sokkal barátságosabb csúcs volt, jobban tetszett, és nagyon szép volt a kilátás a Magas Tátra messze sorakozó hegyeire. Rengeteg ember volt fenn a hegyen és készültek is futószalagon a csúcsfotók. Rengeteg legyel és jónéhány magyar is volt. Magyarok állítólag télen sokkal többen vannak, mert itt van Szlovákia legjobb sípályája. Nem véletlenül van rengeteg felvonó, és nem véletlenül fogják a következő téli olimpiának a síszámait itt rendezni.

DSC_6706 DSC_6717 DSC_6727 DSC_6734 DSC_6751 DSC_6760 DSC_6765 DSC_6771 DSC_6802 DSC_6804 DSC_6806

Pont az olimpia miatt, elég nagy építkezés is van. Ennek okán szinte érthetetlen, hogyan kerülnek hatalmas munkagépek fel a meredek hegy tetejére. A legnagyobb közülük egy darus Tátra volt. Meg is jegyeztem, hogy az a “magas Tátra” furán mutat itt az Alacsony Tátrában. (:

DSC_6868 DSC_6872 DSC_6875

Rengeteget lehet fotózni, imádtam az egészet úgy ahogy van. Ide is jó lenne egyszer visszajönni majd. Nézzünk még pár képet ami a Magyarok a világ 2000-esein túra alkalmából készültek:

DSC_6810 DSC_6813 DSC_6815 DSC_6820 DSC_6822 DSC_6825 DSC_6854 DSC_6856 DSC_6858 DSC_6881 DSC_6883

http://runkeeper.com/user/szvincze/activity/227240101?&tripIdBase36=3rajl1

Túra után még, hogy ne a szálláson kelljen ülni és pihenni, megnéztünk egy vízesést. A Lúčky vízesésben az az érdekes, hogy ez egy falu közepén található. Jó kis városi szökőkút…! (:

DSC_6908 DSC_6921

Harmadnap sajnos már irány haza. Itt is muszáj volt belenyúlnom a programba, gondoltam megmutatom écsanyáéknak az ősi várost, minden soproni egyetemista Mekkáját, Selmecbányát. Előtte még elmentünk megnézni Sztrecsén várát, ami a Vág folyó mellett egy hatalmas bevehetetlen sziklán magaslik az autóút felé.

DSC_6933 DSC_6936 DSC_6946 DSC_6951

Szóval az utazást Selmecbányával zártuk, vagyis nem, mert utána még nem kevés út volt hátra, de az élmények és látnivalók ott befejeződtek. Próbáltam minél több mindent megmutatni, és emellett még egy normális időben haza is indulni. Hát kevés oda egy nap így. A Kálváriát csak messziről láthattuk, és a bányába sem tudtunk lemenni, de végigvettük a szerintem kötelezőket, mint pl. a Leányvár, az Óvár, a Klopacska, az Akadémia, még az abszintos tóhoz is felmentünk, de az most nem is volt olyan abszintos, mint amilyenre emlékeztem. És természetesen ami nem maradhatott el a Matej-ben egy vágott sör az egész családnak. Csak nekem nem, mert valakinek vezetnie is kellett. Örültem, hogy tetszett nekik a város, és kicsit többet megtudtak a mi kis hagyományainkról.

DSC_6962 DSC_6966 DSC_6969 DSC_6978 DSC_6987 DSC_6998 DSC_7005 DSC_7007 DSC_7013

Kőszegi hétvége

•2013. június 27. • Vélemény?

Hétvégén Kőszegen “pihentem”, amolyan igazi Szabolcsféle aktív pihenésre sikeredett. Nagyon élveztem.

Szombaton a legnagyobb melegben lekerekeztem Kőszegre, muszáj volt, 2 nap is nem maradhatott ki az edzésből, így a kellemest házasítva a hasznossal, tekertem egy jót. Azért ekkor, mert a Petiék csak akkora értek oda Sopronból, mivel a Böbi a héten államvizsgázott, és hát az ilyesminek illik megadni a módját. Az útvonalam nem a legrövidebb volt, de el kívántam kerülni a nagy forgalmat. Körmend felé mentem, onnan Ják felé közelítettem meg Szombathelyet, amennyire ismertem és tudtam, az elején annak is csak a szélén mozogtam, és végül Gencsapáti felé irány Kőszeg. Jó útvonalnak bizonyult, nem panaszkodhatom kifejezetten a forgalomra. Vasvár felé sokkal veszélyesebb és büdösebb lett volna. Visszafelé ugyanez, kb. így nézett ki:

http://runkeeper.com/user/szvincze/activity/199208166?&tripIdBase36=3alq06

Megérkezés, fürcsi, kaja, egy jó adag tészta a Petiék melletti étteremben. Szerencsére az albérlet a Főtértől kb. 70 m távolságban volt, ami Kőszegen egyáltalán nem zavaró, nem forgalmas, nem büdös, szóval remek hely. Amúgy is Kőszeg igazán élhető léptékű kisvárosnak tűnik, lakossága nem éri el a 15 ezer főt, és gyönyörű környezetbe van ágyazva a hegység tövében. Azt hiszem, ha Böbiék még maradnak ott egy darabig, akkor párszor el fogok még oda látogatni, sok mindent érdemes felfedezni.

Szombaton délután Petivel el is mentünk egyet csatangolni, csak egy kisebb pár km-es kört tettünk a hegyen. Megnéztük a Szulejmán kilátót, a Kálváriát, a Gyöngyöst, majd betértünk a városba és az egyik borozóban pihentünk meg, elkerülvén az esőt. Kiváló alkalom volt, átbeszélni mai világunk problémáit és elméletben megmenti az emberiséget. (: A Peti érdeklődési köre, világképe és gondolkodása nagyon hasonlít az enyémhez, így minden alkalommal öröm vele egy egy eszmecserét lefolytatni, együtt gondolkodni.

DSC_1944 DSC_1977 DSC_1949 DSC_1966 DSC_1954 DSC_1964 

Innen irány Ace Ventura lak, vacsi. Most csak 3 begú és egy vak erdei füles fióka lakik itt, de mivel Böbi a madárkórházban dolgozik, bármikor bármi felbukkanhat. Nemrég állítólag egy csóka volt, ami kissé meg feng shuizta az albist.

Pont erre a hétvégére esett a múzeumok éjszakája, el is mentünk megnézni a patika múzeumot. Gyógy- és fűszernövények, szárítás, forralt bor, és egy 18. századi faragott csodaszép patikabelső. Majd egy vezetett városnézés, Chernel idejéből származó pletykákkal. Anniyra nem volt érdekes, így hazamenetel előtt még egy kitérő a borozóba, olasz-brazil, majd pihi.

DSC_1984 DSC_1986 DSC_1993 DSC_1997

Vasárnap reggel irány újra a hegy, most kicsivel nagyobb túrát tettünk ( http://runkeeper.com/user/szvincze/activity/199206274?&tripIdBase36=3alojm ), de mivel azért haza is akartam még bringázni, túl hosszúra nem tudtuk nyújtani. Megnéztük az Óház kilátót, a hétvezér forrást, meg átpillantottunk a sógorokhoz. Utóbbi már csak azért is jó döntésnek bizonyult, mert így végre láthattam muflont. Nem is tudtam, hogy vannak arrafelé, mindenesetre 3 kos azért csak elfutott előttünk, amikor éppen egy vadászlesen ültünk. Kár hogy nem volt nálam a telém, mert még meg is álltak, hogy megmutassák magukat. Igazán szépek voltak. Ezenkívül szintén most láttam először erdei siklót is, már régóta vártam erre a hiánypótló találkozásra.

DSC_2000 DSC_2009 DSC_2012 DSC_2015 DSC_2024 DSC_2026 DSC_2035 DSC_2039 DSC_2044

A túrát végül a madárkórházzal és a természetvédelmi látogatóközponttal zártuk. Ez zárta Kőszegi tartózkodásom, ami igazán élmény gazdagra sikerült, és még a hazavezető bringaúton sem áztam meg, pedig néhol kinézett egy jó kis zuhé.

Legközelebb Irottkő, Velem, Bozsok vagy mind vagy egy részük lesz az uticél, ha sikerül eljutnom, de remélem a Petiék előbb járnak Egerszegen. (:

Tél vs. tavasz

•2013. február 16. • Vélemény?

Ma igazán összecsaptak az évszakok. A tájat még hó födte Pórszombaton, viszont simán pulcsiban mászkálós idő volt mellette. Nem is lehetett a tető alatt megállni, csöpögött rendesen.

pórszombat

El is mentem egyet túrázni, csak úgy összevissza. Teljesen feltöltődtem. Szeretek a hóban mászkálni, igaz kicsit fárasztóbb, de sokkal mókásabb, és érdekesebb. A táj megtelik élettel. A hóban milliónyi lábnyom, alig lehet pár métert menni, hogy ne látnánk valamit. Persze a gazdáikhoz kevésbé volt szerencsém, de azért nem panaszkodhattam. Szóval mindenféle lábnyomot láttam, rengeteg szarvas, őz, vaddisznó, rókák, borz, menyétfélék, nyúl, gémfélék… meg amikről még fogalmam sem volt. Egy kettőnek azért a tulajdonosával is összefutottam.

Először 3 őz, két bak, és egy suta keresztezték az utam. Szó szerint szerencsére, így őket sikerült is lencsevégre kapnom, a többiekkel nem volt szerencsém. A következő amivel összefutottam egy hatalmas vadkan volt, tőlem 20 méterre futott el. Hát elég nagy hiányérzet maradt bennem, hogy nem sikerült lefotózni, utána indultam, megint sikerült megtalálni, de a fáktól esélyem sem volt. Mind1, továbbindultam. Újabb két suta rohant át előttem, ők is az erdőben, majd két koca esetleg süldő pattant fel előttem a hóból kb. 10 méterre, majd azonnal egy kis fiatalosban voltak, és eltűntek a fák közt. Megint kép nélkül maradtam.

 DSC_7210DSC_7199

Átlagban 10 cm-es hóban gyalogoltam végig, helyenként több is volt, de azért csak csak útba ejtettem a régi tanyát, hogy meglessem vannak-e már hóvirágok. Hááát, nem tudom, a disznók rendesen feltúrták azt a részt, nem tudom mennyi hagyma maradt. Azért kettőt láttam kikandikálni a hóból, remélem lesz még több is a hó alatt. Az egyiknek már kis bimbója is volt. (:

DSC_7213

Annyira megjött a kedvem, hogy még egy két nagyvadat lássak, így célirányosan a rókakotorékok felé vettem az irányt, majd a mocsárrétre, ahol szarvasokat szoktam látni. Sajnos mindkettőhöz elég későn mentem. A kotorékoknál a rókáknak csak a nyomait láttam, de legalább látszott hogy ott vannak, szarvasról is csak a hátramaradt nyomok és jelek árulkodtak.

DSC_7221DSC_7222

Ha rókát meg szarvast nem is láttam erre vannak a környéken a legszebb fák, öreg tölgyek, odvas gyertyánok… Egyszer valahogy ezt is le kellene fotózni.

És ha már tavaszodott, a vizes hóban és az alatta gyűlő vízben szépen lassan a cipőm is átázott, így ideje volt hazatérni ebédelni. Remek kis kirándulás volt, ezért is szeretem a vidéket!

http://runkeeper.com/user/szvincze/activity/149746075?&tripIdBase36=2h5kt7

Vannak szar napok!

•2012. október 1. • Vélemény?

Kirándulás (Bled, Mixnitz)

•2012. július 30. • Vélemény?

Nem kevés út állt előttünk mikor szombat reggel megcsördült az órám. Öröm volt ilyen korán kelni, főleg mivel az olimpiai megnyitó és a meleg miatt, amúgy is későn tudtam elaludni. Mind1, megérte.

Első megálló Bled. Mindenki ismeri, hegyek, tav, sziget, templom, vár. A képeken is lélegzetelállítóan hat, de még élőben. Nem véletlenül volt itt Titonak is villája. Ráadásul már ott levett a lábamról, mikor láttam, hogy minden emberek futnak, bringáznak, kajakoznak, úsznak. Egy kis séta után, mi is belevetettük magunkat a tóba és beúsztunk a szigetre. Véletlenül volt nálam szemüveg. (: Hihetetlenül tiszta, szemetelés amúgy sincs, de szerintem 2 méterre simán lelátni, még a strand mellett is, ahol az emberek azért felkavarják az alját. Rengeteg a turista, parkolni nehéz, sokszor csak lépésben lehet haladni kocsival, de mindez nem nagyon zavaró. Egyszerűen jó ott lenni a hegyek árnyékában.

DSC_5531 DSC_5538 DSC_5555 DSC_5543 DSC_5573 DSC_5569 

Bled szélén a Vintgar szurdok, átal mentünk oda délután. Vízesés, jó kis séta, friss levegő, rengeted turista, hihetetlen, víz formálta képződmények. Neki is álltam gyakorolgatni kicsit a vízesés fotózást!

DSC_5657 DSC_5660 DSC_5666 DSC_5678 DSC_5688 DSC_5722 DSC_5730 DSC_5762 DSC_5771

Savica vízesés, az élet forrása… a Bohinj tó mellett van. Itt a legjobban az erdő tetszett. Hatalmas sziklákat mozgatott meg valamikor a jég, és ezek ezrével vannak a bükkösben. Ráadásul ugyanolyan pöttyösek a moháktól mint a fák, félelmetesen jó! A vízesés is szép de láttunk szebbet is. (:

DSC_5780 DSC_5783 DSC_5796 DSC_5811 DSC_5816 DSC_5823 DSC_5835

A Bohinj tó még nagyobb mint a Bledi, és még nagyobb hegyek veszik körbe. Kb. egy fél óra kocsikázásra van Bledtől (nekem a Bledi tó jobban tetszett).

DSC_5836 DSC_5843

Aztán este végül visszamentünk Bledbe, ott aludtunk, ami lehetőséget biztosított, hogy reggel körbefussam a tavat. Megtettem, szép volt. Elvittem húgom gépét, szóval inkább lassabban sikerült futni, mint sem keveset fényképezni. Persze negyed 7kor már futottam, mert a program feszített volt.

Első állomás Peričnik vízesés. Ráadásul ez 2 részből áll. Van egy felső része és egy alsó, mind2 iszonyúan jól néz ki. Igazi vadregényes kis rész ez, pedig alig egy talpalatnyi helyen van. Egy nemzeti parkban van, és valószínűleg a park további részei sem lehetnek túl rosszak. Az a baj ezekkel a helyekkel, hogy fényképekkel nem lehet visszaadni azt amit láttunk, igaz így is születtek jó képek.

DSC_5850 DSC_5878 DSC_5879 DSC_5885 DSC_5889 DSC_5945_1 DSC_5954 DSC_5965

Végül, de nem utolsó sorban, hazafelé Ausztriának jöttünk. Miután másfél napig alig lehetett megmaradni a napon a meleg miatt, amint megérkeztünk a Medveölő szurdokhoz, azonnal ránk sötétedett, pedig csak délután 2 óra volt. Egyedül én indultam fel. Mivel húgomék úgy voltak fél óra múlva úgyis eláll, aztán majd utána indulnak, jobbnak láttam menni. Nem igazán hittem, hogy fél óra alatt eláll. A “bejárati” kb. 3/4 órát kell sétálni, 2szer mentem fel, a szembejövők, mindkét alkalommal megvető pillantásokat vetettek rám, azt gondolva, hogy ez hülye, ettől függetlenül mindenki kedvesen köszönt. Első alkalommal azért néztek rám furán, mert akkor kezdett esni, és mindenki más menekült le a hegyről (még jég is esett). Amire a kezdőpontig felértem, már tiszta víz voltam, és kicsit aggódtam amiatt, hogy a hátamon van a fotóaparát. Aztán összeismerkedtem egy győri párral és a szurdokban felvezető létrák felét együtt tettük meg. Majd tempókülönbségből adódóan elváltak utjaink. Sajnos képeket nem készítettem itt, pedig a szűkös hely ellenére is jó lett volna párat, ha nem lett volna olyan “párás” a levegő.

Lefele pár kecskét is láttam, olyan kőszáli félék lehettek, ráadásul kis gidákkal együtt. Éppen száguldoztam lefelé a hegyen, amikor véletlenül elnézek felfelé, és ott állnak tőlem pár méterre. Nem is nagyon zavartatták magukat. Semmi zajt nem csaptak, ha véletlenül nem szúrom ki őket, tuti elmegyek mellettük.

Aztán séta a tehenek földjén (anyuékat meg is kergették), és tovább le a parkolóig. Az út menti patakok kicsit jobban megduzzadtak, most már fotózni is lehetett.

Ezt követően egy kis kajálás, és séta mindenfelé, mert anyuék egy jó óra késéssel, de nekiindultak a hegynek. Mivel fel és le különböző útvonalak vezetnek, ezért nem találkoztunk, kulcs náluk. Majd amikor már kezdtem unni magam, utánuk indultam, hogy majd szembetalálkozom velük. A kiindulópont eléréséig azonos az út fel és le. Lassan már kezdett volna sötétedni, maga a túra meg 2-3 óra, így akik jöttek szembe, megint csak furán néztek rám. (:

DSC_5968 DSC_5971 DSC_5976 DSC_5991 DSC_5982 DSC_5983 

A főbb történésekről talán ennyit. Nagyon beleszerettem elsősorban Szlovénia hegyeibe, út közben is hihetetlen volt a látvány. Mindenhol rend és tisztaság, nem csak szemetelés nem volt, de még csak egy kis “gaz” sem nőtt sehol. Minden rendben és kézben van tartva. Az emberek (ez már főleg Ausztria) nagyon barátságosak, köszönnek a hegyen fel-le, ha összekerülnek valakivel. Szóval teljesen pozitív élményekkel és feltöltődve jöttem haza. Jó túra volt, ajánlom mindenkinek. Az biztos, hogy Bledbe vissza fogok még menni, és fogok úszni, bringázni, futni, kajakozni még ott! (:

Egyezer

•2012. július 15. • Vélemény?

forest Már tavaly év elején nekiálltam számolni a futott kilométereket, de amikor begyulladt a térdem az eléggé elvette a kedvem és elég hamar abba is maradt a számolás.

Az idén újra nekiálltam, és a ma reggeli csapatfutás végén sikerült elérnem az ezredik kilométert ebben a naptári évben. (: Az biztos, hogy még soha egy évben sem futottam ennyit mint az idén. Most azért kíváncsi lennék tavaly hol állt meg a vége!

Maraton – Mission complete

•2012. május 27. • 1 hozzászólás

“Running can change your
mind, body and spirit. When I run
I feel invincible. I feel free.”
Kobe Bryant

Erős kis nap volt ez a mai. Keszthely, napsütés, tömeg, maraton. A pálya többé-kevésbé a régi útvonalon ment, mindösszesen csak megfordult. Hogy ez jobb így vagy sem, nem tudnám eldönteni. Ugyanúgy benne volt 2 szakasz ami teljesen demotivált minden körben, az első az a kastély utáni lejtőt követő rész, a másik meg szinte egyszerre az első frissítőpont után.

Hogy mikor érett meg bennem a maraton lefutásának a gondolata, hogy mi sarkalt erre? Talán most nem ez a lényeg. Megvan, lefutottam, erre készültem február közepe óta és megvan. Most ennek kell örülni, habár kicsit úgy vagyok vele, Gandhi mondta talán valahogy így: A boldogsághoz vezető út nem létezik, az Út maga a boldogság. Fura, van benne valami.

Azt írtam napsütés? Meleg volt, nem annyira mint tavaly, mert legalább nem égetett, de meleg volt. Már a második körben éreztem, hogy meg is szúrt a nap, még mindig érzem. Első két kört még lefutottam, igaz a második kör második felében volt egy kis holtpont. Elég korán, rossz volt belegondolni, mennyi van még hátra. Ilyenkor még nem szabad belegondolni. A 3. körön végigküzdöttem már magam, éreztem, hogy fogy az erőm, de ettől függetlenül szépen egyenletesen, különösebb gondok nélkül megvolt. Egyedül a bal bokám, ami az előző körben elkezdett lüktetni – a bokaszorítók ellenére is – zavart kicsit, de szerencsére a haladásban kevésbé. Ekkor már csak a futásra tudta szintem koncentrálni, hogy menni kell tovább. És ekkor jött a negyedik kör. Utolsó kör, ez úgy felspanolt, hogy végigrobogtam a sétáló utcában. Meg is éreztem. Újabb holtpont, elég kemény, mindegy, utolsó kör. Innen kezdve már tudtam, hogy ha négykézláb is, de beérek. Ennek ellenére mindig csak a következő frissítő pontban tudtam gondolkodni. Ez az a kör amire készültem, igaz soha nem futottam 30 km-nél többet egyhuzamban, de vártam, vágytam rá, hogy megtapasztaljam milyen lesz. Fura ilyet mondani, de meg akartam küzdeni vele, megmérettetni és legyőzni. Azt szokták mondani a maraton 30 km felett kezdődik, kíváncsi voltam rá, és megkaptam, az “íze még kicsit mindig itt van számban”.

thumb_1260578_01505

Utolsó körben kihagytam a sótablettát, lehet hiba volt. 39. km a vádlim elkezd csipkedni, ráadásul egy kicsit felhősebb idő után megint nagyon tűzött a nap. Az utolsó frissítőpontoknál, már 2-2 pohár folyadék. Persze előre tudom, hogy sok lesz, de muszáj innom. Lötyög is a gyomromban, nem számít, 4 km, lehetek akár lajtos kocsi is, akkor is befutok. Meg lehet a 4 óra, már csak kétezer méter. Éppen az utolsó fordítóba értem, teljesen eltorzult arcú emberek futnak szembe, tudom, a másik oldalról én is pontosan így festek, mosolyogni akkor tudok már csak, amikor egy-egy kisgyerek nagyban tapsol és kiabálja hajrá.

Megérkezik a csipkedés a combomba. Ilyen még nem volt, és a térdhajlatban is érzem. A parkban bele kell sétálnom (taktikai séta?), egyre jobban csipked, nem akarok kifeküdni a cél előtt, amíg abból továbbindulok, az legalább 10 perc. Inkább 2 perc séta és futás újra, jön az emelkedő. Nem számít, futás… már nem lesz meg a 4 óra, de még be kell érni. A vízsugár alatt vagyok már, újra csipked a görcs, mindenhonnan jön, de nem érdekel beérek, úgy haladok át a célon mint egy zerge, de nem örömömben ugrálok, csak próbálok úgy “lépni”, hogy ne görcsöljek be. Érem, sör, vége. 4 óra 4 perc környéke, majd megnézem pontosan ha már fenn lesz a neten. Nem az a fontos. Megvan! Beértem! És még alattam vannak a lábaim, ez biztos, pontosan érzem. (:

thumb_1260738_02911

Szóval, ilyen ez az első maraton?!

Ökörsütés 2012

•2012. május 6. • Vélemény?

Péntek délután becsapódás, albérlet elfoglalása és irány Green. Egy nagy adag régi barátság várt ott. Némi iddogálás, nehezen de csak alkoholmentes, helyzetjelentések… majd mikor elérkezettnek látszott az idő, átballagás az ökörsütésre, ami rendhagyó módon GY.I.K-ban volt. Megvoltak az előnyei, hátrányai… ott volt és kész. Még mindig érdemes visszalátogatni, ha az ember öreg cimborákkal szeretne mulatni egyet, tényleg sok ismerős volt ott, de persze voltak akik hiányoztak.

P1010004P1010007P1010014

Az estével azért persze csak óvatosan, alkoholizálás sokak megrökönyödésére kizárva, azt mimkor mondom, hogy reggel korán még megyek futni, szal tényleg nem iszom, sokan elkezdték megkérdőjelezni az ép elméjűségem. Hát ez van. Már csak azért is 2 után azért “haza”indultam, és beállítottam az órám 7kori kelésre. Teljesen felesleges volt, mivel 5 óra tájt, betévedt valami mennydörgés az albérletbe, mint aki járó traktorról motorfűrésszel írtja az erdőt, úgy horkolt. Esélytelen volt onnantól aludni. Szerintem ha nem megyek el 7kor futni, már a híradóban lennék, hogy altatás nélkül, konyhakéssel műtöttem orrsövényt.

P1010018 P1010021 P1010025

Elindultam futni, jó kis köd volt, mármint a városban, mert fenn a tv-toronynál már nem, meg is örültem, hogy akkor lefelé már jobb idő lesz, de leérve újra a köd fogadott. Végül 15 km-t futottam, belevéve többek közt a sörgyárat, és a lővér kört is. Egyetemista koromban, mindig lővér kört futottam húszonx perc volt akkoriban és olyan kényelmesen elfáradtam… Most minden “fáraccság” nélkül értem haza.

Zuhi, azt indultam is az egyetemre, Szabeszékkal irány túrázni, kis kitérő a kalandparkban. Igazán kalandos volt, nagyon tetszett, mondhatni végigrohantam rajta, egyedül a 3 – legnehezebb – felnőtt pályán  volt egy rész ami kicsit bennem maradt. Egészen addig a tériszonyom nem zavart. Itt viszont kb. 2 métert kellett ugrani 8-10 méter magasságból. Nem is a távolsággal volt bajom, az szinte lépésből is, de egyszerűen lemerevedtek a lábaim és nem mertem ugrani. Leginkább a karabiner zavart, egyszerűen nem tudtam elképzelni, hogy nem ránt vissza ugráskor, a két palló közt meg nem szívesen lebegtem volna. Ide már csak Pádival ketten mentünk fel. Megmérettettünk és könnyűnek találtattunk, egyszerűen nem tudtam úgy átugrani ahogy akartam, inkább csak egy lépésszerűséggel átlibbentem rajta. Eléggé megfogott, bennem is maradt utána ez. Majd legközelebb.

P1010033 P1010036 P1010050 P1010068 P1010069 P1010070 P1010073 P1010080 P1010084 P1010088 P1010092 P1010108 P1010125 P1010130

“Szokásos” ökörsütéses túra, Fáber rét, Szalamandra tó, Hajnal tér, kapros túrós lángos! 🙂 Aztán haza pihi. A délutánt nem egészen így terveztem, de az ember tervez, a körülmények meg jól elba**ák. Ez van, pihi után összetalálkoztam CsákiPetiékkel, első vacsora náluk. Előtte botankertben jártak és az ottani mocsárszimulátorban fészkelő tőkésréce fészkét rabolták ki… xD Ami az albisban megrántottásodott. Szerencsére a vacsi nem ez volt. Újra Green, valete menetből egy kicsi, majd Kishordó, kisbab második vacsi. (Lassan 3. vacsit is be kell iktatnom, mert még mindig csak fogyok.) Mindezekután pedig P épülethez helyeztük át Szabítóval az állásainkat kb. hajnali 2ig.

P1010137 P1010138 P1010139 P1010140 P1010146 P1010156

Alvás, reggel kelés, utazás haza. Sohasem jó elbúcsúzni a többiektől, tudván, hogy lehet csak fél-1 év múlva találkozunk újra, de ez van. Viszont legalább a Kecsó zalába jön dolgozni, és az is vmi.

Azt hiszem, legközelebb csak egy év múlva megyek újra Sopronba, a többi jeles alkalmat inkább kihagyom, már nincs értelme…

Sárvár 12 órás futóverseny (váltó)

•2012. április 29. • Vélemény?

Kb. másfél hónapja lehetett, amikor elmentem a ZASZ SE-sekkel egy vasárnapi futásra, és azon nyomban be is szerveződtem. Sárvár, 12 órán át kell váltóba futni. 4-en leszünk, persze nem lehetett tudni kivel, de az kb. 3 óra tiszta futóidő. 3 óra futás, mondom, simán jó, volt már hogy futottam ennyit… kb. egyszer, de maratonra készülök vagy mi a szösz, így hát adtamagát.

Gondoltam, valami kényelmes tempóban elfutkosunk, jól érezzük magunkat ilyesmi, kb. mint közös futásokkor. Futómajális. (: Hát nem tudom, én a belemet is kifutottam. Miénk volt a váltószűz csapat egerszegről. Mondhatni mindenki ebbe került, aki még nem volt itt Sárváron. Plusz vegyes csapatra sikerültünk, mivel egy lányzót is kaptunk. Ettől függetlenül jöttek az igények, hogy ennyit meg ennyit fussunk, amikor nem sokkal kezdés előtt bemutatkoztunk egymásnak.

Egye fene, gondoltam jól van, hozzuk ki a napból amit lehet. A végére teljesen el is kapott a versenyláz, már néztük hány körrel megyünk a mögöttünk lévőtől, és mennyi van az előttünk lévőig. Négyszer kellett futnom. Az már érkezéskor látszott, hogy fázni nem fogunk, mondhatni *** meleg volt.

DB2_2172

Első etapom déltől egyig. Átlagban 5:01 perces körök voltak. Nagyon jól ment a futás, nem éreztem, hogy fogy az energiám, egyedül a közepén némi hasfájás lassított, de a végén sikerült újra belehúznom. A végén elégedett voltam a futásommal, éreztem az energiát. Csak közben kissé megszúrt a nap. Egy sapkát érdemes lett volna elrakni a táskába.

3 óra pihenő, 4től újra futás. Nem lett hűvösebb, hasfájás végig. Előtte kis szédülés, közben 2szer majdnem ásítottam egy színeset. Napszúrás. Ez van, annyira azért szerencsére nem volt vészes, de még ma is eléggé kóválygósra sikeredett. Ebben az etapban 5:17 volt a körönkénti átlagidőm.

3. etap valamikor fél8 felé, szűkítettük az időkeretet, 8 körönként váltottunk, hogy beérjük az összetett 3. csapatot, és meglépjünk a 4-től. Átlagban 5:16-os körök. Futómű teljesen rendben, deréktól felfelé már folyamatosan szúrt valahol, de végülis ki lehetett bírni. Előtte szünetben viszont nem is nagyon ettem, talán egy banánt meg 2 virslit, nehogy kijöjjön az ami már ki akart korábban. Szerencsére ekkor már nem volt olyan meleg, és sokkal jobb volt futni, mint a 2. felvonásban.

Végén még 4 kör 5:03-mal átlagban. Vártam már hogy vége legyen. Nehéz elindulni pihenések után. Az izmok egyre kevésbé akarják, persze ha már sikerült pár km-en feleszmélnek mi is a dolguk, és akkor máris sokkal jobb, de azért nem jó megállni, és elindulni. Ha nem kaptam volna izom melegítő krémet, két farönkkel által volna neki futni. Tényleg hasznos. 4. szakasz előtt melegítésnél, mint mindig próbáltam ugrálni, ez amolyan kicsit zenére pattogós ugrálás volt. Elvileg olyan érzés, mint egy jól felfújt kosárlabdát pattogtatni, gyakorlatilag a 4. futásom előtt viszont olyan voltam, mintha medicin labdát pattogtatnék. 2 perc alatt bekentem magam, és újra teljesen ruganyosan álltam a rajthoz.

Összesítésben a férfiak közt 4. lett a váltónk 20 csapatból, korosztályban viszont első. Ráadásul állítólag országos bajnokság volt, szóval szép kis eredmény ez. Mint kiderült mind a 3 előttünk végző csapat idősebb volt, és más korosztályba esett. Miénket is én húztam vissza a fiatalabbakhoz. Egerszegről 4 váltóval illetve 5-6 egyéni indulóval mentünk, de én voltam a legfiatalabb.

Eredmények!

Aminek nagyon örültem, hogy a ZASZSE fiúkat sikerült magunk mögött hagynunk több mint 10 km-rel, igaz a ZASZSE seniorok több mint 10-zel előttünk végeztek és meg is nyerték az összesítettet! Míg a Viki és a lányok második helyezést értek el a női mezőnyben, messze maguk mögött hagyva a 3. helyezettet és a többieket. (ZASZSE lányok!)

Azt hiszem felülmúltuk az elvárásokat, én inkább bőven a középmezőnybe helyeztem volna el magunkat. Mindenki nagyon motivált és kitartó volt a csapatból, igazán inspiráló volt, húztuk egymást. Az egész versenyt tekintve kb. 10-en mentek el mellettem, inkább nekem kellett a többieket előzgetnem, akiknek nagy része persze 12 és 24 órán egyéniben indult, de akadtak bőven váltósok is.

A naptól talán kicsit többet vártam, viszont a futástól kevesebbet, igazán jól sikerült. Mindenesetre, eléggé vegyes érzéseim vannak a tegnapról.

Hazakocsikáztunk, egy gyors zuhany és mentem szülinapozni, arra már felfrissültem, persze éreztem a lábamban a napi mókát, de simán bírtam volna bulizni, táncolni is. Nem, a házibuliból irány haza, annyira kiszívott nap, még ma is kótyagos voltam, mint aki non-stop strandon volt 2 napig.

Szóval még egy kis szülcsinapcsis móka, azt reggel 6kor kelni, irány kapálógéppel meg kaszákkal játszani még mielőtt a déli meleg nyakonvág. Nice. Holnap reggel megyek fogyasztok egy kis kilométert reggelire, már nincs egy hónap sem Keszthelyig. Remélem ott szebb idő lesz. :S